May the leaves of your life tree never turn brown.

2013-03-28
22:53:00

VFU och Påsk ;)
Så nu har jag haft min första VFU- vecka :)
Eller vecka och vecka är väl att ta i xD det var måndag till torsdag eftersom imorgon är det långfredag och röd dag :) Härligt, härligt, :D
Tänk att det inte är långt kvar tills vi går ut som lärare, äkta förskollärare. Så nu får alla barn akta sig ;) Hehe, nej då, så pass farliga är vi inte, hoppas jag iaf.
Så på tisdagen var vi på påskvandring på Mikaelsgården med de äldsta barnen. Vi fick helt enkelt se vem Jesus var och vad han hade för sig under påsken. Som ett av barnen sa när jag senare frågade vem Jesus var,
"En gubbe som tyckte att alla skulle vara kompisar. Men han var ledsen då en kompis var dum mot honom och sen dog han och många blev ledsna. Sen levde han och då blev de glada igen och sen dog han igen. Jag tycker han borde bestämma sig."
Och visst borde han väl bestämma sig?
Sen på onsdagen sjöng vi för alla gubbar och gummor på Furugården, som barnen sa ;) Vi klädde ut oss till påskkärringar och påskgubbar. Det fick bli påskgubbe för min del eftersom jag ej hittade varken förkläde eller sjal. Och sedan blev det god påskmiddag med påsktårta och allt :)
 
Såhär vacker blev jag, lol ser ju ut som jag vore 10 xD
 
Mina fina påsknaglar ;)
 
 
 
Japp, vackra jag xD
Så Glad Påsk på er alla =D
Jag ska fira med mormor och familjen, påskmat och förhoppningsvis godis med, puss och kram :)
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: