May the leaves of your life tree never turn brown.

2013-06-09
14:40:00

Nationaldagen med Scouterna
 
Så, ett tag sedan jag bloggade nu, mycket har hänt tätt efter varandra så jag har inte haft tid. Sen har jag ändrat bloggen med lite, och kommit på hur man ändrar stil och header, känner mig riktigt stolt och med hjälp från bästa Alex med ;)
 
Men ja, på nationaldagen gick jag och Emma till Boulognern, för att fira den och vara med och ha aktiviteter med Gävleborna via scouternas verksamhet.
 
Vi började med att surra slanor, här är bästa Emma i full action :D
 
Även Peter i action, här skulle han/vi surra upp slanorna högt uppe i träden.
 
 Jag och Peter uppe i träden :)
Bild tagen av Emma.
 
Såhär vackert blev det slutligen, men en plåtburk att snurra i nergrävd i marken.
Tog ca tre timmar att bygga men det var mycket populärt, bland barnen.
Vi fick stå och snurra barn på den utan paus en enda gång i ca 4 timmar, dock var vi flera och avlöste varandra.
 
Övriga Scouter, mycket fint och somrigt väder, inget att klaga på.
 
Dock blev mina ben och armar full med rivmärken och sår, men vad gör man inte för de små liven? ;D
 
En mycket trevlig dag och även Alex och Jessica kom och hälsade på :)
 
Du gamla, Du fria, Du fjällhöga nord.
Du tysta, Du glädjerika sköna!
Jag hälsar Dig, vänaste land uppå jord.
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna.
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna.
 
Du tronar på minnen från fornstora dar.
Då ärat Ditt namn flög över jorden.
Jag vet att Du är och Du blir vad Du var.
Ja, jag vill leva, jag vill dö i Norden.
Ja, jag vill leva, jag vill dö i Norden.
 
Jag städs vill Dig tjäna, mitt älskade land.
Dig trohet till döden vill jag svära.
Din rätt skall jag värna med håg och med hand.
Din fana, högt den bragderika bära.
Din fana, högt den bragderika bära.
 
Med Gud skall jag kämpa, för hem och för härd.
För Sverige, den kära fosterjorden.
Jag byter Dig ej mot allt i en värld.
Nej, jag vill leva, jag vill dö i Norden!
Nej, jag vill leva, jag vill dö i Norden!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: