May the leaves of your life tree never turn brown.

2013-02-17
21:22:00

Kladdkaka med Ahlgrens bilar fluff c:
Gjorde en Ahlgrens bilar tårta till pappa då han hade födelsedagskalas för släkten. Gjorde det efter ett recept jag hitta någonstans.....men iaf så gillade jag inte tårtbotten så nästa gång tar jag mitt eget recept xD Så här har ni receptet, då med kladdkaka som troligtvis blir smarrigare :3
 
 
Ingredienser
Kladdkaka:
2 ägg
3 dl socker
1/2 tsk salt
1 1/2 tsk vaniljsocker
4 msk kakao
1 1/2 dl vetemjöl
100 gr smält smör
 
Ahlgrens bilar fluff:
3 dl grädde
60 g Algrens bilar
Grön karamellfärg
 
Dekorering:
Ahlgrens bilar
Strössel
 
Gör så här
Kladdkaka:
Vispa ihop ägg och socker, det smälta smöret. 
Blanda sedan ihop resten av ingredienserna.
Smöra en form och ha på ströbröd, i en pajform.
Häll i smeten, ställ i mitten av ugnen på 150 grader i 45 minuter.
Låt svalna.
 
Ahlgrens bilar fluff:
Klipp bilarna ganska smått så de smälter snabbare.
Häll grädden i en kastrull och lägg i bitarna.
Värm på svag värme tills bitarna smälter, grädden får inte koka.
Häll i färgen för att få den se godare ut.
Ställ sedan i kylskåp och låt den svalna.
Vispa den sedan fluffig med en elvisp.
 
Dekorering:
Bred ut eller spritsa på fluffet.
Dekorera sedan med, bilar, strössel eller vad du vill.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: