May the leaves of your life tree never turn brown.

2012-06-12
23:08:03

Funderingar O.o

Sitter här och rollar med underbara mugglisar <3 och rätt som det är börjar jag fundera....ja det brukar jag göra ganska ofta så just det är väll ingen nyhet i sig inte? O.o
Men det jag funderar på är hur det skulle vara att slungas tillbaka i tiden....skulle man klara sig? Kunna annpassa sig?
Alltså förstå att komma till en tid då kvinnor annses dumma...en tid där man får mer pengar på att "Gå med korgen" än att slita på ett illa betalt arbete. Att vara tjänstefolk och inte ha något skydd egentligen, att alltid vara utlämmnad till "välmenande" persner.
Detta är vårt arv och det vi alla kommer ifrån...min släkt kommer från dalarna. För det mesta bondsläkten, så ganska välbergade borde vi ha vvart I think O.o
Men ändå är säker att några begav sig ut på vägarna och jag vet att vissa flydde till Amerika. Så skulle jag klara mig i denna hårda tid?
Jo, nog tror jag att jag skulle göra det, men det skulle vart hårt...och skulle jag inte bli bränd som häxa så skulle jag säkert bli inspärrad som sinnessjuk xD

BTW, ha en stört skön kväll, nu ska jag snart sova...

picasion

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: