May the leaves of your life tree never turn brown.

2012-06-04
22:22:16

Nationalsången

Alltså nu får väll fan folk ta att ge sig -.-
Läs bara denna artikel: http://mobil.aftonbladet.se/a/www/14924968

Så nu ska vi alltså göra om nationalsången för att den påminner om massa krig? Och? Jag mena HALLÅ!!! vad tänker folk med? Alltså okej, man ska inte vara "Stolt" över krigen, av alla döda människor osv. Men ändå, det är det vi gjort som gjort oss till det stolta land vi är idag. Ja, jag är stolt att vara Svensk, och kalla mig rasist om du vill....
Men jag är inte rasist, har inget emot andra länder, religioner, folkslag eller traditioner och kulturer. Men jag älskar mitt Sverige, för allt vi gjort och kommer att göra.
Okej jag är inte precis stolt över vår "Neutralitet" i andra världskriget. Eftersom vi inte var neutrala, men ja det gjorde Sverige till det rika landet vi är idag och inte nått krigshärjat land....
   
Du gamla, Du fria, Du fjällhöga nord
Du tysta, Du glädjerika sköna!
Jag hälsar Dig, vänaste land uppå jord,
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna.
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna.

Du tronar på minnen från fornstora dar,
då ärat Ditt namn flög över jorden.
Jag vet att Du är och Du blir vad du var.
Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden.
Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden.
        
Jag städs vill dig tjäna mitt älskade land,
din trohet till döden vill jag svära.
Din rätt, skall jag värna, med håg och med hand,
din fana, högt den bragderika bära.
din fana, högt den bragderika bära.

Med Gud skall jag kämpa, för hem och för härd,
för Sverige, den kära fosterjorden.
Jag byter Dig ej, mot allt i en värld
Nej, jag vill leva jag vill dö i Norden.
Nej, jag vill leva jag vill dö i Norden.


Så kalla mig rasist om ni vill, jag älskar mitt Sverige mitt fosterland. Och jag tänker fanmej sjunga nationalsången, bära Sverige kläder och ha Sveriges flagga och jag bryr mig inte. Imorgon är det nationaldagen och den tänker jag fira med mina vänner och jag ska och vara en stolt Svensk vad vi än har gjort i vår historia.


Kommentar:
#1: Josefine

Jag tycker det är förfärligt hur Sverige har mesat ihop sig och tar bort tradition efter tradition... just för att inte väcka anstöt för invandrarna som kan känna sig ovälkommna.

Men för fan, ta inte in några då! Låt oss ha kvar våra traditioner så som andra länder hade haft om vi utvandrat till dem!

2012-06-05 @ 12:21:35
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: