May the leaves of your life tree never turn brown.

2012-06-21
23:19:28

Hunger Games/ Hitler dröm
Jag hade en askonstig dröm för ett par dar sen.....ja just det var väll inte så konstigt för jag brukar ha konstiga och awesomeiga drömmar men ändå^^
 
Ja, det började såhär:
Jag satt på gräsplätten utanför vår gård och hittade ett "Hemligt" brev till mig där rakt framför mina fötter..(Konstigt ställe att lägga det på eller hur? )
Ja, iaf så gick jag in med det och läste om de CHOKERANDE priserna på tullbelagda Barbie dockor. Plötsligt knackar det på dörren och en SS man kommer in i full mundering. "Vi söker miss Lundgren, hon infinner sig inte vid slåttern." Säger han med tysk brytning och jag förstår genast att de menar min lillasyster Sara. Jag börjar genast protestera att hon inte kan vara med där, hon är ju blind osv. Han granskar mig roat och ser på papperet i min hand. "Vad har du där?" säger han med myndig stämma. "Inget, bara ätbart papper" svarar jag och äter upp papperet. (Jag vill ju inte att han ska se papperet eftersom jag tillhör rebellerna och gör en motaktion mot huvudstaden och Hitler.)
Han sätter sig ner och ber mig bjuda honom på ostskruvar (Typ, som ostbågar, men ser ut som skruvar). Jag tar fram en sådan skål och han börjar genast fästa dem vid håret, så han får korkskruvslockar. Sen viftar han med håret och blinkar med ögon fransarna och säger "Ser jag inte söt ut?" jag nickar (Vågar väll inte göra annat).
Han reser sig upp och tar sin minigris i koppel och ser på mig "Jag förstår att du inte vill låta din syster gå, kan du gå i hennes ställe? Och vi har inte plats för sånna som hon i spelen." Jag nickar och reser mig upp, självklart offrar jag mig frivilligt till spelen för Saras skull.
Jag skriver ett brev till mamma och pappa som just nu var ute på åkern för att gallra rovor. Jag går ut genom grinden och sättter mig i en limo och åker in till huvudstaden (Ja, Stockholm, men den ser ut som huvudstaden i Hunger Games) förutom mig från Gästriklands län är det en gammal gubbbe med rullator som heter Bengt.
När vi kommer till huvudstaden träffas vi i en stor Apelsin (Framtidens Globen xD ) där finns det två personer från varje distrikt, en manlig och en kvinnlig i åldrarna 5- 80 år.
Där tränas vi inför spelen för den som vinner spelen ska få den hedervärda uppgiften att bli SS soldat åt Hitler (Så Hitler har alltså återuppståt i framtiden ;P ) Efter träningen som leder till att jag upptäcker att jag är jädrigt bra på att hantera knivar, är det lunch. Jag dissar totalt min landskapspartner när karriäristerna vinkar sig till mig ( Det vill säga de från Gotland, Öland, Uppland och Södermanland), vi kommer bra överens och jag bestämmer mig för att gå med i deras lag.
Sen är det dags för spelet att börja så springer jag fram till ymnighetstornet och får tag på en massa knivar och hivar dem till höger och vänster och snart har jag dödat ett tiotal, varav även min gubbe blev dödad men av någon karriärist.
Hur som hellst bler det jag och en dalakille kvar i slutet, och ja vi har haft våra små kärleksaffärer under spelets gång xD
Hur som hellst kysser vi varandra och räknar till tre sen stöter vi båda kniven i varandras hjärtan, och faller ner död....för ingen vill leva utan den andre <3
 
Vaknade och kände hur jag saknade honom (Han var väldigt lik Cato förövrigt xD)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: