May the leaves of your life tree never turn brown.

2012-06-04
09:18:12

Dagen idag är måndag....
Ja, dagen idag är måndag och jag sitter just nu och tittar på TLC Sverige på programet What not to wear. Eller ja tittar och tittar vore väll just fel sak att säga eftersom jag sitter framför datan, men halvtittar kan vi säga. Knappast ens halvtittar snarare stör mig något otroligt på hela programmet. Det handlar om en kille och en tjej, fråga mig inte vad de heter. Folk ringer in till deras program och anmäler folk som behöver ändra sin stil. Så länge är allt fine och jag tycker detta är helt okej, för de som kommer dit behöver hjälp. Okej, jag kan inte säga att jag klär mig stilmässigt och korrekt eftersom jag annser detta ja typ onödigt, eller ja jag orkar inte spendera timmar framför spegeln bara för att gå ut utanför dörren.
Nej jag sminkar mig inte, förutom till fest. Och nej jag bär aldrig högklackat, jag avskyr det så varför ska jag ha det? Den ända gången jag har haft klackar var under studentbalen, och det tog kol på mina kära fötter xD
Men ja,ja det är bara att träna, men om jag nu inte vill träna på det då? Jag vill hellre lära mig gå på händer eller någto annat otroligt viktigt C:
Men ja tillbaka till programmet ifråga, där kasstar de bort alla "offrets" kläder och får henne ifråga att helt och hållet ändra sin stil. Från typ jeans och T-shirt till kjol, topp, högklackat och ett ton med smycken och smink. Alltså jag känner mig öiksom WTF? okej, ändra stilen lite grann, men högklackat och smink är väll ändå lite att ta i och varför kjol?
Varför ska jag som tjej behöva sminka mig och typ raka av mig allt hår på kroppen, förutom det på huvet då för att bli accepterad? Plus att vi ska vara smala, långa och ha fräch solbrun hy och kritvita tänder? Alltså HALLÅ och ja jag vet att samma sak gäller killar, de ska va vältränade osv...men ärligt, vissa tjejer kan inte gå utanför dörren utan smink, vissa har till och med närde ska sova. Jag är så trött på det hela. -.-
Och jag har ett exempel, jag och Emma skulle hem till Alex tror jag att det var? O.o för att fira Alex. Både hon och jag var sminkade, hade snyggare kläder och skinjacka. Vi blev uppraggade av inte mer än tre bilar eftersom det var crusing då, och så. Men sen går vi på stan som vi ser ut som i vanliga fall dvs jeans, tröja och utan smink händer inget alls, inte ens om det vore crusing. Som om vi skulle vara annorlunda bara för att vi skulle sminka oss? Nej, det är vi inte vi är fortfarande awesomeiga Emma och Therese och det kommer vi att fortsätta vara.

Kommentar:
#1: Josefine

Jag förstår precis vad du menar. Jag tycker likadant. Jag sminkar mig heller aldrig och finkläder äger jag inga.

Men om det är extra fin fest och jag slänger på mig lite smink så tycker alla att jag får så fint ansikte helt plötsligt (kroppen kan jag ju inte göra så mycket åt, haha). Löjligt!

2012-06-05 @ 12:06:29
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: