May the leaves of your life tree never turn brown.

2011-11-20
19:35:28

Kroknatt på Hamregård, 2011
Den 12- 13 november var jag på mitt första lajv.
Det var ett vikingalajv på Årsunda vikingagård, det ligger i Årsunda utanför Sandviken.
Jag hade tagit kontakt med en familj och de lånade mig kläder och bjöd in mig dit.
Jag ska bara säga att det var det roligaste jag har vart med om.
Jag har alltid velat leva förr i tiden, med lite jämnstäldhet från nutid :P
Så nu har jag tänkt att åka till Eleria lajvet i vår så kan jag leva i min fantasyvärld rakt igenom :D




Här är jag, lagomt trött efter Lajvet, rök från eld gör att man blir sömnig :P



Här är jag i köket och skalar potatis, jag spelade Sigrid Alriksdotter och var gårdskvinna på en annan gård som hette stengård.



Jag fryser om mina händer :P



Här är familjen drån Stengård Tora och Orm och deras dotter Idun.
Sen jag ( Sigrid) och Hildur vi var gårdskvinnor och vi bodde alla på Stengård.
Vi var även alla asatroende.



Jag äter ägg, så snyggt så :P
De andra var några av barnen till dem på Hamregård som bjöd in på fest. :D

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: