May the leaves of your life tree never turn brown.

2011-12-26
11:10:00

Tentor blir min död :P

Asså lärare tror inte att vi studenter har någe liv och nu är det bekräftat.
Så här tänker en lärare:
"Men nu när det är jul, så är det kul att stressa upp studenterna med en tenta.
Nej, vänta! Vi tar två, en från varje kurs, då blir det roligare.
Men vi kör på en salstenta och en hemtenta så det blir lite variation.
Så salstentan, hur ska vi gör med den?, jo jag vet!
Vi låter de lära sig en hel bok utantill, ja det blir kul.
Men vad ska den handla om då?
Jo, om utvesklingspysologi för barn och unga,
och vi tar den på si sådär en 714 sidor så de har nått för sig.
Okej, det låter ju kul, men hemtentan då, vad ska vi göra med den?
Jo, vi låter dem läsa 6st trökiga böcker,
plus lite vetenskapliga artiklar på både engelska och svenska och förstås läroplanen.
Men vad ska de skriva om då?
Nej, jag vet inte jag börjar få slut på ideér.
Vi låter dem hitta på ett ämne själv som utgår från kursens mål,
sen får de skriva den på ca 10 A4 sidor med storlek 12.
Ja, vilken strålande idé!!!
Ja, jag tackar, nä nu tar vi lite jullov.
Ja, det gör vi.
God Jul."



Alla de kära böckerna, jag fundera på bokbål sedan ;D



Den trevliga lilla boken på endast 714 sidor, som jag absolut kan utantill :P


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: