May the leaves of your life tree never turn brown.

2011-12-25
16:50:36

En Svensk Tiger
Ja, ibland har jag mina funderingar och de kan handla om allt mellan himmel och jord.
Just nu så här i juletid , funderar jag på nått som inte har ett dugg att göra med julen.
"En Svensk Tiger", hur många vet vad det står gör och hur många bryr sig?
Ja, jag vet inte men jag känner att Sverige inte längre är Svenskt, vilken jag tycker är synd.
Nu mena jag inte att det bara ska vara svenskar i Sverige eller att vi inte ska andra kulturer här.
Utan att de ska ta bort det som är Svenskt.
Ungarna får inte längre ha jullov, utan vinterlov för att det är taskigt mot de som inte firar jul.
Men isådana fall så kan vi inte heller ha sportlov eftersom att jag inte sportar och kan ta illa upp av det.
Ungarna får inte äta julskinka i skolan för då kan inte de som inte äter skinka äta det.
Men för sjutton skaffa nått alternativ till dem då, och när det är typ Ramadan eller vad det heter.
Fira det i skolan med och andra traditioner och kulturer.
Ta inte bort det som är svenskt, utan lägg till andra grejer.
Låt oss ha Sverige tröjor och vad sjutton som helst, vi är faktiskt Svenskar.

Men, men tillbaka till "En Svensk Tiger" vet nån vad det innebär?
Det är dubbla budskap i bilden.
Vi använde den under kriget för att bli påminda om att vi skulle hålla tyst om den Svenska försvarsmakten och dess hemligheter.


Den klassiska skylten :D



Jag tyckte att denna var kul, älgen är ju vår Svenska tiger ;P



Den här stämmer säkert ;D



=D



Heja Sverige, mitt tigriga land :D


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: