May the leaves of your life tree never turn brown.

2011-11-20
18:56:00

Min bästa HP dröm
Har drömt att jag var granne till Neville i sista boken.
Vi brukade alltid brevväxla när han var på Hogwarts eftersom jag var en mugglare och bodde på barnhem.
Men det kom inga brev så jag bestämde mig att leta reda på Neville för att se vad som hade hänt.
Jag tog mig till Hogsmeed där jag mötte Ron,
Hermione och Harry som var påväg till Hogwarts.
Efter mycket övertalning fick jag följa med in på Hogwarts, igenom porträttet där jag mötte min älskade Neville.
Men då började mina mugglartedenser komma över mig, jag kom på att jag inte hade knäppt av lampan i mitt rum och tänkte gå tillbaka.
Då sa Neville- "Kämpa emot antimugglar förtrållningen,
det här kanske kan få dej att glömma.
Och så kysste han mig,
och förtrållningen slutade att ha verkan på mej.
Då sa Hermione- "Såklart att jag inte tänkte på det,
det enda som hjälper mot en antimugglar förtrållning är en kyss från en ickemugglare.
Jag har läst det i Hogwarts en historia."

Sen började den sista striden, jag och Ginny lämnades kvar i Vid-behov-rummet.
Fast det tänkte vi inte gå med på så vi gav oss iväg för att vara med i striden.

Sen såg jag Fred dö och sprang fram till honom.
Han sa- "Du är den bästa mugglaren jag har träffat,
jag kommer att dö men mina krafter kommer att leva vidare."
Så tog han min hand och jag fylldes med värme,
jag hade fått hans magiska krafter och sen dog han.

Jag tog hans trollstav och gav mig ut i striden.
Men de enda trollformler som Neville hade lärt mig var Wingardium leviosa,
och en trollformel som knöt fast fiendes skosnören i varandra.

Så jag riktade trollstaven mot en fiende knöt fast dennes skosnören i varandra,
så den snubblade.
Sen använde jag svävningsförtrollningen mot ett stenblock och lät det falla på fienden.

Vi vann striden och jag blev ihop med Neville,
sen fick jag som 21-årig häxa börja i första klass på Hogwarts med alla 11-åringar.

När jag hade gått klart utbildningen,
blev jag auror med Ron och Harry.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: