May the leaves of your life tree never turn brown.

2012-09-15
21:13:00

Scouterna :3
Jag och Emma har gått med i Scoterna =)
Eller ja, Emma har vart med förr men då hemma hos sig, men jag har aldrig vart med om det.
Härmed är jag och Emma scoutledare i Mariascoutkår i Sätra i Gävle.
Jättekul, tror jag det kommer bli.
Det är en liten trupp på kanske tjugo barn allt som allt och med ett par ledare.
 
I onsdags var det första gången och Emma lärde mig och barnen att göra en Robansknop, så nu kan jag det =D *Stolt*!!
Så jag lärde de andra barnen med ^^ så nu kan jag knyta robansknopen både framför och bakom ryggen =)
Deras ramsa är något med askar och morsans land....typ:
Vi kryper över jord och sand, i morsans trädgårdsland.
Maskarna, maskarna, maskarna.
 
MASK är förkortningen för Maria Scoutkår ^^ xD
 
Sen så märkte jag en kul sak att scouternas hälsning, det vill säga tummen över lillfingret och de andra tre fingrarna rakt upp och ihop.
Det är precis som Katniss hälsning i Hunger Games, bara de att de för handen från munnen och uppåt och vi från pannan och uppåt (Som en Hitler hälsning xD) "Like a soldat"
 
 
"Scouter redo?"
"Alltid redo"

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: